Far Cry Primal – Magna Masuria

Nigdy nie sądziłem, że wirtualne sterowanie człowiekiem pierwotnym w grze video może sprawić tyle frajdy, a zarazem dać tyle adrenaliny i niekiedy strasu. Mowa tu o jednej części gier z serii Far Cry, serii gier akcji FPP w otwartym świecie. Zazwyczaj są to typowe strzelanki w pierwszoosobowym trybie rozgrywki w dużym świecie nazywanym w gamingowym świecie sandboxem – wielka piaskownica.

Wcześniejsze jak i najnowsze części gier z serii Far Cry rozgrywały się w fikcyjnych krajach centralnej Afryki (Far Cry 2), Ameryki Południowej (Far Cry 3), środkowej Azji (Far Cry 4) oraz w wymyślonym hrabstwie w stanie Montana znajdujacym się w USA (Far Cry 5 oraz Far Cry New Down). Nie wspominam też wielu dodatków, które rozgrywają się na Marsie lub w Wietnamie.

Na czym polega odmienność gry Far Cry Primal? Można tu opowiadać mówić o wielu rzeczach. Po pierwsze w tej części nie mamy styczności z różnymi broniami palnymi. Mamy ciszę w starciach z przeciwnikami. Do dyspozycji mamy łuk, maczugę oraz włócznie. Każdej z nich możemy użyć jako broni dystansowej, każdą z nich możemy podpalić. Maczugi możemy używać również jako pochodni w nocy. W późniejszych etapach gry dochodzą do nas dodatkowe bronie jak noże do rzucania, bomby z trującymi oparami, pszczołami czy ogniste bomby (prehistoryczne koktajle Mołotowa). Również każdą z podstawowych broni (łuk, maczuga, włócznia) możemy ulepszać z postępami w grze i zbieranymi surowcami.

Druga ciekawa sprawa to to, że akacja gry toczy się w Środkowej Europie na 10 tysięcy lat przed Chrystusem. Niesamowity klimat i otwartość sprawia, że pochłania cię imersja i zaczynasz żyć w tym świecie. Również masz świadomość, że nie jesteś na szczycie łańcucha pokarmowego. Na początku cyjon czy wilk może być dla ciebie wyzwaniem, ale z postępami w grze możesz się mierzyć nawet z przerażającym niedźwiedziem jaskiniowym czy tygrysem szablastozębnym.

Otwarty świat sprawia, że nie musisz gonić za główną linią fabularną. Można zatrzymać się i zwiedzać różne lokacje. Możesz udać się na polowanie, wesprzeć współplemieńców w różnych problemach (misje są powtarzalne – zabij daną ilość zwierzyny, sprawdź czemu chorujemy, znajdź to i tamto). Mamy również duży wachlarz craftingu (wytwarzania) – możemy ulepszać nie tylko swój ekwipunek, ale też całą osadę, jednak nie jest to takie proste. Trzeba się nieźle nabiegać i naszukać różnych składników, aby ulepszyć wszystko maksymalnie.

System dnia i nocy, który rozszerza poczucie imersji. Za dnia grając czujesz się bezpieczny i niewiele zwierząt jest ci w stanie zagrozić. Częściej spotkasz nieprzychylnych tobie ludzi niż jaguara czy lwa jaskiniowego. Noc to zupełnie coś innego. Ogień nie zawsze odstraszy najstraszniejsze bestie. W ciemnościach widać świecące się ślepia drapieżników, a po zmroku na łono natury wychodzą rzadkie okazy zwierzyny, które warto upolować (tapir, jeleń olbrzymi).

W grze wcielamy się w myśliwego o imieniu Takkar, który wraz ze swoimi współplemieńcami poluje na mamuty, lecz pewne zdarzenie sprawia, iż wszyscy jego towarzysze giną, a on trafia do krainy Oros. Stajesz się przywódca ludu Łindźa, a fabuła kieruje się tym, że musimy wyprzeć pozostałe dwa ludy z całego kraju. Misje są różne od odnalezienia specjalistów do naszej wioski, po kradzież jakiego artefaktu wrogiego plemienia, po misje ze skradaniem i eliminacji przywódców wrogich frakcji. Przez to w pewnym momencie stajesz się maszyną do mordowania niż myśliwym będącym częścią łańcucha pokarmowego.

Jest to też pierwsza cześć z serii gdzie nie mamy ludzkich towarzyszy. Naszymi kompanami mogą być zwierzęta, które możemy poskromić za pomocą umiejętności władca zwierząt. Dlatego też naszym dronem może być sowa, a towarzyszami w walce i polowaniu wilk, lew jaskiniowy czy niedźwiedź. Możemy też ujeżdżać mamuty i inne wielkie ssaki, co daje też dużo frajdy.

Plusy:
-otwarty i zróżnicowany świat
-różnorodność fauny i odmienność świata
-ciekawe postacie (specjaliści) w naszej osadzie
-wątek fabularny niby błahy, ale ma swój klimat
-odmienność co do pozostałych części serii
-język łindża skonstruowany na potrzeby gry

Minusy:
-zadania dla wioski to typowe kopiuj w klej, mało różnorodności w zadaniach
-zbieractwo przeszkadza skupić się na rozgrywce
-niekiedy pojawiają się bugi związane z naszymi zwierzęcymi towarzyszami

Gra została wydana na PC, PS4 oraz XBOX One

Wymagania sprzętowe:
Rekomendowane:

Intel Core i7-2600K 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 780/Radeon R9 280X lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne:
Intel Core i3-550 3.2 GHz/ AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Źródło: https://www.gry-online.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *