KĘTRZYN: Kętrzyńsko-mrągowskie rozmowy o nowoczesnej komunikacji miejskiej
12 sierpnia 2024 r. — Burmistrz Kętrzyna, Karol Lizurej, rozpoczął nowy tydzień od spotkania z Jakubem Doraczyńskim, burmistrzem sąsiedniego Mrągowa. Głównym tematem rozmów była modernizacja i rozwój miejskiej komunikacji autobusowej, która w Kętrzynie przeszła w ostatnich miesiącach znaczące zmiany. Spotkanie to było okazją do wymiany doświadczeń i udzielenia wsparcia Mrągowu, które przygotowuje się do własnej reformy transportu publicznego.
Wspólnie z Dariuszem Cycanem, prezesem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej „Komunalnik”, burmistrz Lizurej szczegółowo omówił kętrzyńską „autobusową rewolucję”. W Kętrzynie w ostatnich kilkunastu miesiącach dokonano przebudowy siatki połączeń, uruchomiono nowe linie, a co najważniejsze — miasto zakupiło sześć nowoczesnych pojazdów elektrycznych. Dzięki tym zmianom, mieszkańcy mogą teraz korzystać z częstszych kursów, docierających do większej liczby lokalizacji, a podróż odbywa się w komfortowych warunkach. Co więcej, przejazdy są bezpłatne, co stanowi znaczące udogodnienie dla mieszkańców.
„Cieszę się, że możemy dzielić się naszymi doświadczeniami z sąsiednim miastem. W Kętrzynie udało się zrealizować wiele pozytywnych zmian w komunikacji miejskiej, które bezpośrednio wpływają na jakość życia mieszkańców. Jestem przekonany, że podobne rozwiązania mogą przynieść korzyści również Mrągowu” — powiedział Karol Lizurej.
Burmistrz Mrągowa, Jakub Doraczyński, z zainteresowaniem zapoznał się z doświadczeniami Kętrzyna, wyrażając nadzieję, że inspiracje zaczerpnięte z tego spotkania pomogą w skutecznej realizacji planowanej reformy transportu publicznego w Mrągowie. Z kolei burmistrz Lizurej zapewnił o gotowości do dalszej współpracy i wsparcia, jeśli pojawią się kolejne pytania lub potrzeba konsultacji.
Reforma transportu publicznego w Mrągowie ma kluczowe znaczenie dla tego miasta, podobnie jak miało to miejsce w Kętrzynie. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, takich jak elektryczne autobusy czy darmowe przejazdy, może znacznie podnieść jakość życia mieszkańców oraz uczynić miasto bardziej przyjaznym i ekologicznym.
Kętrzyn, dzieląc się swoimi sukcesami, pokazuje, że współpraca między samorządami może przynieść wymierne korzyści. Obydwa miasta łączy wspólne dążenie do modernizacji i polepszania warunków życia swoich mieszkańców, co w perspektywie długoterminowej może stać się inspiracją dla innych gmin w regionie.
Co za brednie. Zakupiono kosztowne w eksploatacji autobusy elektryczne i przeprowadzono wadliwą reformę siatki połączeń, skutkiem czego mieszkańcy do dziś narzekają.
Gdy kursowały autobusy spalinowe to świeciły pustkami a obecna komunikacja sprawiła że mieszkańcy bardzo licznie z niej korzystają zarówno młodzi jaki starsi .
Jedynie z ulicy Pionierskiej wskazane byłoby połączenie w kierunku Lidla, duży też plus że nasze dzieci mogą dojechać do szkoły w Karolewie !!!!!
Panie Wyborco, gdy kętrzyńska komunikacja była dobrze zarządzana, to duże autobusy spalinowe kursowały co 10-15 minut i miały komplet pasażerów pomimo opłat za bilet (a było to w czasach, gdy w mieście i powiecie szalało już wysokie bezrobocie). Dzieci do szkoły w Karolewie mogły dojechać zawsze. Problemem był brak komunikacji na osiedlu Moniuszki, ale to dopiero w późniejszym okresie po 2011 roku, gdy Hećman zaczął mocno redukować rozkład jazdy. Mimo tego że popyt znacznie wygaszono, autobusy co do zasady nie świeciły pustkami (kursy z niską frekwencją są i teraz). Brak szerszego zainteresowania komunikacją, potwierdza duża liczba samochodów na mieście. Gdyby komunikacja funkcjonowała prawidłowo, zjawisko to byłoby automatycznie ograniczone. Niestety nie przekonacie się Państwo jak działa dobra komunikacja, jaką proponowałem Kętrzynowi. Szkoda, bo wtedy byśmy porozmawiali o konkretach.
PS.
Z Pionierskiej do Lidla w układzie mojego autorstwa mielibyście Państwo dojazd co 30 minut, przez cały dzień.
Proszę przedstawić swój program w tym zakresie to może nie będą się chwalić jak wielki sukces odnieśli.