WAŻNY TEMAT (1)

Na początku tygodnia, bez zbędnego rozgłosu, rozpoczęły się długo wyczekiwane prace budowlane związane z jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie – budową obwodnicy Kętrzyna. To wydarzenie o ogromnym znaczeniu dla mieszkańców, kierowców i całego subregionu północno-wschodniej Polski.

Nowa obwodnica połączy aż pięć dróg wojewódzkich, wyprowadzając z centrum miasta ruch tranzytowy, w szczególności uciążliwy transport ciężarowy. W ramach zadania powstanie 14,2 km nowej drogi oraz zostanie zmodernizowanych niemal 2 km istniejących tras. Całość obejmuje również budowę infrastruktury towarzyszącej: wiaduktów, skrzyżowań, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, oświetlenia oraz zieleni.

Przypomnijmy – umowa na realizację inwestycji została podpisana 17 kwietnia 2025 r. przez przedstawicieli miasta, województwa oraz wykonawcy – firmy PORR. W uroczystości udział wzięli m.in. marszałek województwa Marcin Kuchciński, wicemarszałkini Katarzyna Sobiech, burmistrz Kętrzyna Karol Lizurej oraz dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Waldemar Królikowski.

To historyczny dzień – mówił wówczas burmistrz Lizurej. – Obwodnica nie tylko odciąży centrum miasta, ale też otworzy nowe perspektywy dla inwestorów i mieszkańców. Wraz z nią realizowany będzie również remont drogi wojewódzkiej na trasie Kętrzyn–Giżycko.

Nie zabraknie również rozwiązań związanych z koleją – przebudowane zostaną dwa skrzyżowania z liniami kolejowymi, co zwiększy bezpieczeństwo i przepustowość ruchu.

Wartość inwestycji to prawie 304 mln zł, z czego 254 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej, a 50 mln zł to wkład własny samorządu województwa warmińsko-mazurskiego. Zakończenie prac planowane jest na kwiecień 2028 roku.

7 przemyślenia na temat “KĘTRZYN: Ruszyła budowa obwodnicy Kętrzyna

  1. Pod Kętrzynem planowana jest budowa największej farmy wiatrowej w Polsce o mocy do 360 MW , czyli ponad pięć razy większej niż ta w Korszach. Będzie to 100 – 140 wiatraków o wysokości od 100 do 140 metrów! Koszt to jakiś miliard euro. Czas stąd uciekać.

    1. Tak. W takim sąsiedztwie nie da się normalnie żyć. A tu jeszcze jakaś tarcza w Momajnach. No to czas stąd zwiewać.

  2. Obwodnica dla samochodów przejeżdzających przez Kętrzyn,a co z samochodami ciężarowymi przyjeżdzającch do i po odbiór komponętów do tłoczni oleju.

    1. w kluczowym miejscu obwodnicy nie przewidziano, zatem będą cisnąć od Mrągowa w Ogrodową na Cukrowniczą. A z pól korszeńskich i barciańskich przez Mazowiecką na Dworcową Szopena i w Cukrowniczą. Wychodziłoby, że głośna i strategiczna obwodnica nie rozwiąże problemu w tym rejonie. A propo’s Cukrowniczą przechrzcić zdałoby się w Olejarską, Olejową, Olaną?

  3. Niemiecki ZŁOM zeszpecić nam Piękny ,niepowtarzalny mazurski krajobraz.
    Pożytku dla nas żadnego,bo prąd uzyskany jest kilka razy droższy od prądu z węgla .
    W Niemczech mieszkańcy w Referendach blokowali to SZKARACTWO!!!
    Mieszkańcy ściany wschodniej są mało aktywni i nie zrobią tego!

    1. To prawda co do bierności naszego społeczeństwa. Nasi „władcy” robią co tylko chcą. TZW. radni posłusznie przegłosują wszystko co tylko zechcą. A mieszkańców jakby to wszystko nie obchodziło. Małe światełko to referendum w gminie Barciany. Może uda się odwołać tamtą wójtkę i przekazać władzę odpowiedniej osobie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *