MRĄGOWO: Niemczycki zamiast S16 na Mazurach chce szybkiej kolei i modernizacji lokalnych dróg

2
MAGNA MASURIA_20231012_112449_0000

Kandydat Trzeci Drogi przedstawił postulaty dotyczące rozwoju Mazur. Zamiast jednej drogi ekspresowej chce modernizacji i podniesienia standardu dróg i budowę szybkich bezpośrednich połączeń kolejowych do Giżycka i Ełku z Warszawy.

Podczas konferencji prasowej w poniedziałek w Kosewie obok Mikołajek Ignacy Niemczycki (Polska 2050), kandydat z drugiego miejsca na olsztyńskiej liście Trzeciej Drogi przedstawił stanowisko wobec planów rozwoju infrastruktury na Warmii i Mazurach.

– Jak najszybciej trzeba skończyć budowę ekspresówki z Olsztyna do Mrągowa, to ma być droga dla mieszkańców – mówi. – Natomiast na odcinku Mrągowo-Ełk potrzebujemy innego rozwiązania, niż droga dla tranzytu. S16 za Mrągowem nie będzie kręgosłupem Mazur, ale rurą wydechową! – przekonuje Niemczycki.

Niemczycki przypomina, że mieszkańcy mazurskich miejscowości nie godzą się na budowę trasy ekspresowej S16 pomiędzy Mrągowem a Ełkiem. W Kosewie, Nowym Probarku, Górze, Ubliku, Woźnicach, Mikołajkach i innych miejscowościach mieszkańcy walczą o takie rozwiązanie, które nie spowoduje pogorszenia warunków dla społeczności lokalnej – mieszkańców, lokalnych biznesów, dzieci w szkołach.

Zamiast tego Niemczycki proponuje przebudowę dróg w standardzie 2+1 i 2+2 tam, gdzie to możliwe. Uważa, że mieszkańcy Olsztyna, Ełku i mazurskich miejscowości będą mogli podróżować prawie tak samo szybko i bardzo bezpiecznie, bo TIRy pojadą inną drogą. Z zaoszczędzonych pieniędzy chce pilnej modernizacji dróg w północnej części Mazur w stronę Kętrzyna, Giżycka, Olecka.

Tranzyt z Olsztyna powinien iść przez drogę ekspresową do Szczytna, gdzie wzmocni centrum logistyczne i dalej do Łomży, a stamtąd na północ. Trzeba też pilnie zająć się połączeniem drogą ekspresową Olsztyna z trasą A1 – twierdzi Niemczycki.

Propozycje Niemczyckiego wsparli lokalni mieszkańcy. – W tym przebiegu ta trasa zabija takie miejscowości jak Kosewo. Turyści już tu nigdy nie przyjadą, szkoła zostanie odcięta od reszty wsi, a my będziemy żyli w smrodzie i hałasie – powiedziała mieszkanka Kosewa Teresa Dmuchowska.- Moi rodzice prowadzą pensjonat, który przestanie istnieć jak powstanie ta trasa. Jestem rodowitą mieszkanką Kosewa i wiem, że ta trasa nie jest dobrym rozwiązaniem dla Mazur – dodała Dorota Ropiak.- Jestem chyba jedynym kandydatem, który wspiera mieszkańców w ich walce o ocalenie domów i lokalnych biznesów – podkreśla Niemczycki.

Natomiast we wtorek w Giżycku, Niemczycki, razem z Robertem Kempą, lokalnym kandydatem Trzeciej Drogi ogłosił wsparcie dla budowy szybkiej kolei z Warszawy na Mazury, do Giżycka i Ełku. – Szybka kolej a nie trasa S16 będzie prawdziwym impulsem rozwojowym dla regionu. Szybka kolej, która spowoduje, że przez cały rok Mazury będą funkcjonować turystycznie. Jeśli do tego zainwestujemy w odpowiednie całoroczne atrakcje na miejscu, to przemysł turystyczny stanie się całorocznym stabilnym pracodawcą. Wspólnie poparli też utrzymanie społecznej roli lasu miejskiego w Giżycku.

Niemczycki wspomniał także o 160 mld zł z unijnego KPO. – PiS te pieniądze stracił, a my je chcemy odzyskać, właśnie na inwestycje w takich regionach jak Warmia i Mazury. Tylko na zielony transport, którego nasz region tak potrzebuje w KPO jest 67 mld zł. Trzeba po te pieniądze sięgnąć i ja obiecuję, że to zrobię – powiedział Niemczycki.

Niemczycki ogłosił poparcie dla inicjatywy młodzieży z lokalnego społecznego liceum, by ocalić park jeleniowatych w Kosewie. Swoje billboardy wyborcze po 15.X przekaże na rzecz tej inicjatywy i pokryje część kosztu wydruku plakatów.

Komunikat Prasowy Ignacego Niemczyckiego

2 thoughts on “MRĄGOWO: Niemczycki zamiast S16 na Mazurach chce szybkiej kolei i modernizacji lokalnych dróg

  1. A może tak Panie przyszły Pośle – od Ełk do Korsz położyć drugą nitkę szlaku kolejowego co „przyjaciele ze wschodu ukradli po II wojnie światowej” wówczas usprawni nam mieszkańcom dogodny,bezpieczny transport.

    1. Słuszna uwaga. Drugi tor – tak, ale elektryfikacja i tranzyt towarowy – nie. Jeśli chodzi o DK16 powinna ona zmienić przebieg i od Mrągowa poprowadzić w standardzie GP po śladzie 591 i północną obwodnicą Kętrzyna na obecną DW650. Droga 592 powinna być zdeklasowana i na odcinku Kętrzyn – Giżycko zasadniczo służyć społeczności lokalnej obu powiatów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *