WAŻNY TEMAT: Od 15 marca ograniczenie do 40km/h w całym mieście!

27

W czwartek [23-02-2023] na LXIX sesja Rady Miejskiej w Kętrzynie pojawiła się informacja dotycząca ograniczenia prędkości w całym mieście do 40 km/h. Burmistrz Niedziółka podjął takie zarządzenie w dniu 23-02-2023 roku po zapoznaniu się z opiniami Komisji Rady Miejskiej w Kętrzynie, Kętrzyńskiej Rady Seniorów oraz Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kętrzynie. W związku z tym od 15 marca na terenie całego miasta Kętrzyn będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Ponownie burmistrz Niedziółka przy podejmowaniu kluczowej decyzji, która dotyczy wszystkich mieszkańców Kętrzyna, przyjął opinię jedynie garstki osób. Młodzieży, która prawdopodobnie nie ma jeszcze prawa jazdy oraz seniorów, którzy w większości prawdopodobnie korzysta z komunikacji miejskiej. Ponownie nie przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami, nie zapytano mieszkańców co o tym sądzą. Czy jest to potrzebne? A jeśli takie ograniczenia wprowadzić to w konkretnych miejscach i strefach ruchu.

Co państwo sądzą o tej decyzji burmistrza Niedziółki?

Już wcześniej informowaliśmy państwa o tej sprawie, a szczegóły wyjaśniał ekspert od komunikacji miejskiej Pan M. Link do artykułu znajdą państwo poniżej.

27 thoughts on “WAŻNY TEMAT: Od 15 marca ograniczenie do 40km/h w całym mieście!

    1. Bardzo dobrze to covid oraz inna propaganda gnieździ się w mózgach prowincjonalnych celebrytów, podstarzałych nieuków, co ani ze szkoły ani z życia niewiele dobrego nabyli (co widać po decyzjach, w kadencji tej i poprzednich) Teraz na starość namiętnie nabywają najświeższą „wiedzę” z massmediów metodą Copy&Paste. Tak na-wiedzeni a z tytułami bardzo-ważnymi no i przed kamerami, najarani misją uszczęśliwiaczy „rządzą” – jak pijane osły w kapuście.

      1. …przepraszam, nie rządzą, nie są samo-rządem, są zniewoleni przez większych, są narzędziem do zniewolenia mniejszych – „obywateli”. Cała ta akcja nic nie zmieni! Sprawdziłem doświadczalnie że obecne szykany na naszych ulicach i w przepisach już nie pozwalają jechać średnio szybciej niż 40. Przejechałem sie po mieście pilnując 40.ki i co rusz kogoś doganiałem albo musiałem hamować przed przejściami pieszych. Więc po kiego covida to wszystko? Czy to taka jego nowa wersja, takie nowe obostrzenia, wziąć za mordę, taaak rękami znajomych kolegów i koleżanek saaamorządowców, naszych wybranych. A pomyślcie takie doświadczenie: usuwamy blaszaną biurokrację z dróg i ulic, wszystkie znaki won, zostaje nam kodeks drogowy – który każdy zna i co by się miało stać?… Ech, sen o wolności…

  1. … prezent dla budżetu w postaci dodatkowych mandatów a dla policji nowe możliwości walki z piratami… lekkie zagapienie się i kilkadziesiąt złotych w plecy… oj jeszcze zapłaczemy za 50 zwłaszcza na długich odcinkach wyjazdowych z miasta…. tylko koni żal…

  2. Jeden już był radny „Jan Ł” w poprzednich latach co zmniejszył ulicę Sikorskiego motywując „spowolnienie ruchu” a teraz zabrał wody w usta i siedzi cicho na emeryturze.
    Ograniczenie szybkości do 40 km to jest idiotyczny pomysł. Ja proponuję żeby ograniczyć do 10kma może nawet do 5km a może zamknąć ulice dla ruchu kołowego i na piechotę chodzić. Rysiek zastanów sie co ty robisz?

  3. Kompletny bezsens. Jak niby ma to poprawić bezpieczeństwo? Czym zajmują się radni miejscy? To jest taki istotny temat?

    1. Zmniejszenie prędkości zwoększy czas na reakcję i wypadków będzie mniej a jeśli dojdzie do wypadku to szkody będą mniejsze i ludzie przeżyją.

  4. Można w niektórych miejscach miasta ograniczyć prędkość,
    ale w niektórych spokojnie można ZWIĘKSZYĆ,
    a co w nocy?
    Czemu to ma służyć? Strata czasu i paliwa. Kierowcy, jak zwykle pokrzywdzeni. Jest już przepis o pierwszeństwie na przejściach dla pieszych.
    Wszystkie ulice miasta mierzy się jedną miarą.
    Trzeba to jeszcze przemyśleć.

  5. U nas jak zwykle od du.y strony! Ograniczajcie predkosc nawet do 30 km/h w centrum i na innych ulicach ale zrobcie OBWODNICE! Jak ku…a ,w kazdym cywylizowanym kraju! Juz widze tych naszych szeryfow z suszarkami na wylotowkach!!!!

    1. Chore, wszędzie głupie lewackie działania. Co z mandatów mało wpływów? Proponuję 25km/h będzie jeszcze ciszej. Jaki hałas? Kiedyś to może był hałas a teraz? Kiedy samochody mają tak ciche silniki to co wam hałasuje, chyba szum opon? Zwiększcie normy hałasu i po problemie.

  6. Giżycko, Mrągowo – miasta turystyczne. Hałas – nie z tej ziemi. Wg statystyk wypadki z udziałem pieszych 2-3 razy częściej niż w Kętrzynie. Ale tam rządzą normalni ludzie. Ludzie, którzy mają sprawne mózgi. Ludzie, którzy robią wszystko, aby mieszkańcom w tych trudnych czasach żyło się lepiej.
    W Kętrzynie nie ma nic. Są tylko zabawkowe tablice z pomiarem prędkości i dziurawe drogi. Prędkość obniżona do 40 km/h. Trzeba było obniżyć do 20 km/h, w całych mieście co 100 metrów zamontować progi zwalniające oraz odcinkowe pomiary prędkości. Jak śmiać się z Kętrzyna to na całego. Wstyd

  7. Brawo Redaktorze, że poruszył Pan ten temat przepchnięty przez obecną władzę mam wrażenie po cichu pod przykrywką tematów zastępczych. Zastępczym działaniem jest także sam pomysł ograniczenia prędkości do 40 km/h na wszystkich ulicach w mieście. Z jednej strony to reakcja ZDW na brak obwodnicy, a z drugiej szykowanie szykan, aby jazda źle wytrasowaną obwodnicą była jednak korzystna. To kuriozum z jakim nie spotkałem się w żadnym z miast, nawet ze źle zarządzanym ruchem drogowym. Konsultowanie czegokolwiek z radą seniorów to nieporozumienie. Przypomnę tylko, że gdy zwracałem za pośrednictwem jednego z radnych uwagę na potrzebę wprowadzenia przystanków autobusowych przy Rondzie Rogaczewskiego i Lidlu na Chrobrego, rada seniorów wyraziła negatywną opinię. Dziś przystanek przy Lidlu funkcjonuje i seniorzy chętnie z niego korzystają. To dowodzi absolutnej nieprzydatności rady seniorów jako ciała doradczego. Tymczasem złe rozwiązania komunikacyjne lansowane przez Niedziółkę, w żaden sposób ani nie poprawią bezpieczeństwa ruchu drogowego, ani nie przybliżą struktury modalnej ruchu w oczekiwanym kierunku.

  8. Teraz jazda na niższym biegu z wyższą prędkością obrotową wcale nie zmniejszymy hałasu. Jakim kr3 tyn3 m trzeba być, że coś takiego wprowadzić. Przecież to będzie najłatwiejszy pieniądz do budżetu. Te ekskrementy w uniformie będą stać na każdym wylocie z miasta. za 50km/h będzie 100 zł, za 60km/h będzie 200 złoty. Grosz do grosza, a na koniec roku będzie kilkaset tysięcy do budżetu za nic. I podwyżki dla niebieskiego ekskrementu. Dramat.

  9. Jak ktoś kto jedzie z Kętrzyna do Rynu to od skrętu na Jurki aż do końca działek (ponad kilometr) ma jechać 40km/h przez cały rok ? Przecież to tak poy38ane jak ten cały Ryszard N-Z

    1. Tam powinno być 70 km/h – podobnie jak na Pileckiego po korekcie organizacji ruchu. Niestety za obecną, wadliwą, odpowiada były starosta Niedziółka, a i Kochanowski nie wypełnia swoich obowiązków właściwie o czym może świadczyć śmiertelny wypadek z udziałem kierującego skuterem. Jak wyeliminować problem braku bezpieczeństwa na Pileckiego, niebawem napiszę w „Strefie Ruchu” – czyli na powstałym kilka dni temu profilu FB Pana M poświęconym transportowi w Kętrzynie.

    1. 40 to jest ciężko osiągnąć w mieście także nie wiem po co te ograniczenie. A 20 to dobry pomysł jakby tak zacząć jeździć 20 , Ludzie będą zadowoleni xD

    1. Rozumiem, że pośpiech poniża zwłaszcza w pracy urzędnika i dlatego najwyższy stawia na ograniczenia. Strategia miasta przyjaznego dla seniorów zaiste zacna , jednak ni jak się ma do pomysłu rozwoju miasta. Ten pustostan umysłowy owocuje przeniesieniem mieszkańców do krainy citaslow. Następny krok to zwijanie asfaltów na zimę??

      1. Zgadza się, zwłaszcza, że miasto z dysfunkcjami i w zapaści gospodarczej nie będzie przyjazne dla nikogo – szczególnie dla seniorów korzystających w największym stopniu z usług publicznych, a te przecież finansowane są z podatków, z tytułu których wpływy zależą wprost od sytuacji gospodarczej miasta.

    2. dobry pomysł 20 km/h, odechce im się wszystkiego jak ludzie się wku .r wią że , 20 ktoś jedzie. Najlepiej z rana do pracy i po południu jakz pracy jadą.

  10. Trzeba będzie zmienić rozkład jazdy komunikacji miejskiej, bo w przeciwnym razie będą się spóźniać

    1. a teraz to punktualne niby? Odkąd jest nowy rozkład, wszystko jedzie jak chce 🤣🤣🤣🤣

  11. No to teraz niech wspaniały burmistrz zapyta:
    1) wszystkie komisje rady miejskiej chcą dla siebie wyższych diet
    2) czy młodzieżowa rada miejska chcą dla siebie nieograniczonego dostępu do marihuany
    3) czy Kętrzyńska Rada Seniorów pragnie dostać 16-tą emeryturę?
    no i niech działa tak skutecznie jak do tej pory 🙂

  12. Drodzy kierowcy to może wyjdźmy na przeciw naszemu burmistrzowi i Zacznijmy od dwudziestego jeździć 20 na godzinę po Kętrzynie I zobaczymy wtedy co będzie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *