POLICJANCI POWSTRZYMALI 37-LATKA PRZED NIEODWRACALNĄ DECYZJĄ
Policjanci poważnie traktują wszystkie zgłoszenia, które do nich trafiają. W wielu przypadkach, szczególnie tych dotyczących osób, które chcą targnąć się na swoje życie, interwencja policji jest tym, co w ostatniej chwili powstrzymuje desperatów przed nieodwracalnym krokiem. Szybka i zdecydowana reakcja reszelskich policjantów sprawiła, że mężczyzna nie zrealizował swojej decyzji o odebraniu życia.
Dzisiejszej nocy (12.08.2021) około godziny 2:00 dyspozytor numeru alarmowego otrzymał zgłoszenie, z którego wynikało, że z mostu na ul. Mazurskiej nad rzeką Sajną w Reszlu chce skoczyć mężczyzna. Na miejsce natychmiast zostali skierowani policjanci, którzy już po chwili dotarli do mężczyzny. Zapłakany i załamany 37-latek stał oparty o barierki i rozmawiał przez telefon. Policjanci wykorzystując moment jego nieuwagi złapali go za ręce, a następnie odciągnęli w bezpieczne miejsce. Mężczyzna był nietrzeźwy. Policjanci nawiązali z nim rozmowę. Mężczyzna, przyznał, że powodem jego decyzji były problemy rodzinne.
Przybyła na miejsce załoga pogotowia udzieliła mu pomocy medycznej. Po badaniach mężczyzna został doprowadzony do wytrzeźwienia.
Przypominamy, że działa całodobowa infolinia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego. Jest to bezpłatna pomoc przez 7 dni w tygodniu i wsparcie telefoniczne dyżurnych specjalistów: psychiatrów, psychologów, prawników i pracowników socjalnych – to uruchomione w grudniu 2017 roku przez Fundację „Itaka” Centrum Wsparcia dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.
Centrum Wsparcia to projekt Fundacji „Itaka”, realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. śmierci, utraty pracy, rozwodu, lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym. Pomoc ta skierowana jest do osób w każdym wieku.
„Centrum Wsparcia” oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.
Dyżurni eksperci w Centrum udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.
Redakcjo litości, jeśli policjanci powstrzymali to ta konkretna decyzją nie była NIEODWRACALNA.