WAŻNY TEMAT: Komunikacyjny chaos Niedziółki i Wróbla? – Magna Masuria

WAŻNY TEMAT: Komunikacyjny chaos Niedziółki i Wróbla?

19

źródło: fb/Miasto Kętrzyn

6 luty 2023 roku był szumnie zapowiadany zarówno przez burmistrza Niedziółkę jak i jego zastępcę Wróbla. Mówili wręcz o niesamowitej przemianie miasta oraz o nowych rozkładach jazdy, a także o zmniejszeniu kosztów eksplantacji taboru komunikacji miejskiej. Jak to mamy z naszą obecną władzą w Kętrzynie – pozostają jedynie szumne obietnice, a poza nimi nic więcej…

Miała być rewolucja w zmianach linii autobusowych, a wyszła ogromna tragedia i paraliż w komunikacji miejskiej. Część mieszkańców niestety zmuszona była zmuszona „iść z buta” do pracy czy szkoły. Nieczytelne rozkłady, niedostosowane godziny do potrzeb mieszkańców, niedziałająca aplikacja. Wszystko to wygląda jakby rządzący kreślili te nowe linie autobusowe na kolanie lub jak komentuje specjalista w komunikacji miejskiej Pan M.: w świetle szeregu wypowiedzi burmistrza Niedziółki i zastępcy burmistrza Wróbla formułowanych na przestrzeni ostatniego półrocza, moje poważne obawy zaczęły również budzić planowane zmiany w układzie komunikacji miejskiej – zmiany, które za kilka godzin zaczną obowiązywać i utrudniać  życie mieszkańcom Kętrzyna.

Obaj burmistrzowie oraz cały sztab ludzi pracujących przy tym w urzędzie przecież musieli pracować na tym od miesięcy, ale ostatnie wydarzenia oraz przypuszczenia radnego Zbigniewa Nowaka wskazują na to, że ich działania były szamotaniną tonącego w przerębli. Na początek na łapu-capu podjęli uchwałę o bezpłatnej komunikacji miejskiej, która nie mogła wejść w życie z dniem 1 stycznia. Tego samego dnia miały pojawić się na ulicach elektryki ich też zabrakło. Dopiero po kilku dniach przedstawiono, że wyjadą 6 lutego wraz z nowym rozkładem jazdy.

Co mamy tego 6 lutego? Po raz kolejny Niedziółka i Wróbel zapewnili nam chaos tym razem na ulicach miasta i w ramach ratowania wizerunku robią wideokonferencję w sprawie komunikacji miejskiej – co z niej wyjdzie, jak już wiemy z przeszłości, będą jedynie udzielna odpowiedzi na pasujące pytania, zaś na inne będzie milczenie lub udawanie, że ich nie widzą. Widać, że burmistrzowie nie chcą konfrontacji ze sfrustrowanymi mieszkańcami, którzy zostali wrzuceni w ten komunikacyjny chaos.

Co państwo sądzą o tej sprawie?

PRZYKŁADOWE KOMENTARZE MIESZKAŃCÓW KĘTRZYNA

– Dlaczego dzieci z Kazimierza Wielkiego nie mają autobusu w stronę miasta po skończonych lekcjach np. 12:50 lub 13:50 – pisze jeden z internautów.
– Szkoda że z poznańskiej nie można dojechać na ogrodową, cmentarz w nowej wsi, może da się to zrobić? – komentuje inny internauta.
– Jeszcze raz wyborcy ocenia za ten bałagan organizacyjny, jak można używać tak małych liter i cyfr do przeczytania przez starsze osoby przecież to lekceważenie tych osób – pisze oburzony internauta.
– Autobusy tylko dla seniorów i młodszej młodzieży, starsza młodzież, czy pracujący nie skorzystają, bo godziny jazdy są żenujące… – komentuje internautka
– Zgodnie z rozkładem mogę być w pracy albo prawie godzinę wcześniej, albo spóźniona 15 minut. Porażka. Prosili o uwagi, a nic nie uwzględnili – pisze rozłoszczona internautka.

Komentarzy tego typu jest bardzo sporo w mediach społecznościowych miasta, pokazuje to skalę problemu wywołanego przez władzę.

19 thoughts on “WAŻNY TEMAT: Komunikacyjny chaos Niedziółki i Wróbla?

  1. Czy burnistrzowie i urzednicy miasta i powiatu zaczeli korzystac z komunikacji bezplatnej? Czy kampania zmienila choć najblizsze otoczanie pomyslidawców na darmową komunikacje? Urzedy i zaklady pracy i szkoły pracuja w okreslonych godzinach dostosowano rozklady do tych miejsc? Dostosowano przystanki do tych miejsc? Uwzgedniono wlasciwe godziny?

  2. No cóż Redaktorze, najwyraźniej transportowi ignoranci którym oddano we władanie komunikację miejską uwierzyli w swój geniusz, zaś serię artykułów z cyklu „Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji” potraktowali jako przejaw złośliwości – nie zaś ostrzeżenie przed katastrofą. No i stało się.

  3. … mam to szczęście, że w nowy rozkładzie linii bardzo blisko mojego lokum powstał zupełnie nowy przystanek… i co ? – rewelacja!! – nareszcie możemy (ja i sąsiady) odstawić auta i dojechać do pracy lub centrum miasta jak w cywilizowanych miastach – to samo z powrotami… …najpierw dokładnie przestudiowałem trasy i godziny odjazdów – to samo polecam innym przed wydaniem opinii… mieszkańcy drodzy spróbujcie i dopiero komentujcie…

    1. Może wskaż panie taki tam sobie mieszkańcu ulicę gdzie masz ten przystanek zamiast powtarzać bajki Wróbla i Niedziółki. No i przystanek docelowy. Także w podróżach sąsiadów. Chyba że żeś tylko propagandysta władzy i szumisz tu wbrew faktom?

      1. ….linia nr2 – z bydgoskiej 7,06 do Chrobrego (lidl) 7,22 a z powrotem: Chrobrego (lidl) 15,29, Bydgoska 15,52 – np + linia 3 z jej możliwościami a na deser sprawnie działająca apka (polecam) – na bieżąco łącząca się (!!) z nadajnikiem autobusu, na który czekamy… zastrzeżenia, co do godzin odjazdu proponuję kierować do „komunalnika” a nie „gardłować się” publicznie… ogólnie widomo, że trwają konsultacje, co do planu i przebiegu linii więc docelowo jeszcze wiele może się zmienić… ta część miasta przez ktore biegną nowe linie (2, 3) była do tej pory „białą plamą” jak to modnie jest powiedzieć – wykluczona komunikacyjnie – teraz ja i sąsiady jesteśmy zadowolone….

        1. Linia 2 przebiega bez większych zmian. Wprowadzono jedynie przystanek przy Lidlu według projektu mojego autorstwa, oraz wjazd kieszeniowy na Bydgoską o czym od 2014 roku mówił Rypina – cytując założenia mojego drugiego. Niestety zrobiono to źle. Błędów w nowym układzie jest kilkadziesiąt. Nie dziwinie to, bo jak już pisałem: „kradzione nie tuczy”…

          1. Errata: mojego drugiego projektu – miało być (chodzi odpowiednio o projekty Optymalizacji Komunikacji Miejskiej z 2012 roku i Rewitalizacji Systemów Transportowych w Kętrzynie z 2014 roku)

    2. Do pracy nie dojedziesz albo nie będziesz miał jak wrócić, tak od 6 lutego br. mają pracownicy Straży Granicznej. Polecam sprawdzić rozkład linii 1 i 3.

    3. Jak dla mnie jest lepiej.Super że jeżdżą Limanowskiego.A na Budowlaną może by jechał koło netto tam dużo sklepów jest.Szkolne godziny są ważne bo wtedy rodzice nie będą wozić dzieci swoimi samochodami i ruch będzie mniejszy.Rich w dobrym kierunku.A wszystkim nikt nie dogodzi.

  4. We wcześniejszym rozkładzie jazdy obowiązującym do dnia 5 lutego br. pracownicy Straży Granicznej po skończonej pracy o 14.30 i 15.30 mieli autobus z ul. Rataja o godz. 14.40 i 15.40.
    Teraz oczywiście trzeba to było zepsuć i wyznaczyć odjazd autobusu odpowiednio o 14.31 i 14.35, tak że nijak nie da się na niego zdążyć. Po co ten rozkład jazdy jest tworzony i dla kogo???

  5. Prawdopodobnie dla autobusów elektrycznych. To podobnie jak bezbiletowa komunikacja miejska – jak pisałem – to nie burmistrz Niedziółka i zastępca Wróbel są dobrymi wujkami, ale jest to wymóg wynikający z poziomu finansowania. I żaden radny nie połączył tych kropek. Dopiero gdy poinformowałem o tym opinię publiczną w jednym z tekstów na tym portalu, pan Wróbel zmienił narrację. Stawiam tezę, że pasażer jest ostatnim któremu ta komunikacja ma służyć. Słyszał Pan o kapitalizmie inkluzywnym? No więc zarobił producent autobusów elektrycznych, poszły kredyty, a wielkie grupy kapitałowe już odcinają kupony swojego zysku. I znowu za kilka lat będzie jęk zawodu gdy w ramach spłaty zobowiązań m.in. za te elektryki Niedziółki i Wróbla trzeba będzie oddać lasy, albo inne zasoby naturalne.

    1. … nie dodał Pan, że w ramach tego projektu będą zmodernizowane nawierzchnie na ulicach po których poruszają się autobusy np Jagiełły i Batorego a pieniądze w całości lub w znacznej części pochodzą z unijnych dopłat…

  6. Na Gdańskiej do przystanku przy działkach jakieś oznakowane przejście by się przydało ponieważ sporo ludzi korzysta z tego przystanku a dojście do niego jest niebezpieczne. Proszę o tym pomyśleć.

  7. Mieszkańcy osiedla Stanisława Moniuszki proszą o możliwość dojazdu z ul Pionierskiej do firmy Philips i Lidla a także na działkę przy ulicy Chrobrego w pobliżu bramy nr 4 bo autobus dojeżdża tylko w pobliżu bramy nr 3 Rodzinnych Ogrodów Działkowych !!!!!!!

    Prośba od Seniorów

    1. A w moim projekcie z 2018 roku taka możliwość była. Widzisz coś narobił panie Rypina wchodząc w serwilistyczny układ z Niedziółką ? Teraz powinieneś wozić wszystkich tych ludzi swoim samochodem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *