Rozwój społeczno-zawodowy kobiet – nowy cel na nowy rok

0

Nowy zawód, awans, zmiana pracy, własna firma – tak może wyglądać nowy rok w przypadku wielu kobiet, jeżeli tylko zdobędą dodatkowe kompetencje, pewność siebie i wsparcie od ekspertów. Bariery, które uniemożliwiają aktywność społeczno-zawodową jest wiele. Dlatego warto przygotować działania na tyle uniwersalne, aby mogły one objąć jak najwięcej osób i dać im szansę rozwoju w wybranym przez siebie kierunku. Kobiety, które są gotowe na zmiany, mają teraz możliwość działania dzięki Programowi „Akademia Rozwoju”. Program już wystartował!

Ogólnopolski zasięg, 1200 uczestniczek, ponad 600 godzin bezpłatnych warsztatów online i konsultacji z edukatorami, mentorami i ekspertami rynku pracy, spotkania społeczności i networking. Tak w skrócie przedstawiają się cele Programu „Akademia Rozwoju” Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju skierowanego do kobiet. Poprzez nowy Program, który powstał dzięki wsparciu organizacji Google.Org, Fundacja zamierza wspierać mieszkanki mniejszych miejscowości i terenów wiejskich, które mimo trudniejszej sytuacji życiowej chcą realizować swoje plany aktywności społecznej i zawodowej. Udział w Programie jest całkowicie darmowy.

REALCJA Z INAUGURACJI PROGRAMU: https://youtu.be/sCTyEOt-aZU

Kompetencje cyfrowe i motywacja w jednym miejscu

Celem Programu „Akademia Rozwoju” jest wsparcie kobiet poprzez edukację, przekazywanie wiedzy i praktycznych umiejętności cenionych na rynku pracy. Fundacja PFR planuje zrealizować ten cel poprzezzapewnienie wszystkim uczestniczkom bezpłatnych szkoleń online z obsługi wygodnych narzędzi internetowych, które są przydatne w rozwoju zawodowym. Uczestniczki dowiedzą się między innymi, jak stosować narzędzia online, tworzyć i zarządzać stronami www. Dodatkowo, poznają podstawy prowadzenia działalności gospodarczej, a także nauczą się korzystać z metody myślenia projektowego (design thinking) we własnych projektach społecznych i biznesowych. W ramach Programu zapewnione są też dodatkowe konsultacje z edukatorami, spotkania społeczności oraz sesje mentoringowe i coaching zawodowy dla kobiet w różnym wieku.

Stwarzamy warunki, w których każda uczestniczka otrzyma nowe kompetencje i poczuje sprawczość, nauczy się samodzielnie poruszać w sieci i korzystać z dostępnych tam aplikacji. Chcemy stworzyć społeczność, która będzie mogła być w regularnym kontakcie, wspierać się nawzajem i motywować do rozwoju. – mówi Magdalena Grzankowska, Prezes Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju.

Ze względu na założenia Programu, od uczestniczek nie jest wymagane żadne doświadczenie i wiedza z obszarów tematycznych, które obejmują warsztaty i kursy. Wszystkie zajęcia są prowadzone online, a do udziału w nich potrzebny jest jedynie podstawowy sprzęt z dostępem do Internetu. Dodatkowo, wszystkie aplikacje, z których będą korzystać Uczestniczki podczas warsztatów, są dostępne open source i nie wymagają żadnych opłat.

Cel na nowy rok: dołącz i działaj

Rejestracja do Programu odbywa się poprzez formularz dostępny na stronie Fundacji PFR. Dzięki rejestracji, każda z uczestniczek otrzyma dostęp do zajęć i dodatkowych materiałów edukacyjnych. Ponadto, osoby zarejestrowane w Programie, zostaną zaproszone do udziału w wydarzeniach społecznościowych – spotkaniach z mentorami, coachami – podczas których otrzymają dodatkowe wsparcie motywacyjne i szansę na wzmocnienie swoich relacji społecznych i biznesowych. W ten sposób nawet osoby mające mniej pewności w zakresie swoich mocnych stron czy kompetencji otrzymają odpowiednie wskazówki od ekspertek i nawiążą kontakt z osobami w podobnej sytuacji życiowej.

Partnerzy Programu: Centralny Dom Technologii, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Her Impact, Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, Mamo Pracuj, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, PFR Innowacje, Evaluation for Government Organizations, Women in AI.

Patronat honorowy: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.

Patronat medialny: ONA Strona Kobiet oraz Polska Press Grupa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *