27 lipca 2021

info-Kętrzyn24

Najważniejsze informacje z powiatu kętrzyńskiego

TEMAT TYGODNIA: „Jestem za, a nawet przeciw!”

Wyobraźmy sobie sytuację, że radni, nieznanej frakcji, przez połowę kadencji starają się o budowę kluczowego wiaduktu w mieście X, który połączy ich z autostradą, co przyniesie ogromny wzrost ekonomiczny, a zarazem pozwoli na dalszy rozwój regionu. Owi radni starają się, chodzą wokół tego, tworzą koncepcje i w końcu powstaje uchwała. Dochodzi głosowania i radni tej frakcji głosują przeciwko temu projektowi. Śmieszne, ale równie prawdziwe, jak z resztą pokazał w ostatnim czasie jeden z radnych Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Grzegorz Prokop (PiS – red.).

16 lutego 2021 roku odbyła się XXIV Sesja VI kadencji Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego, której jednym z punktów obrad było podjęcie Stanowiska w sprawie Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2021-2027. W wyżej wymienionym Stanowisku radny Zbigniew Homza pokazał, że w projektach uzupełniających znajduje się budowa obwodnicy Kętrzyna oraz modernizacja drogi DW 592 na odcinku Kętrzyn-Giżycko. Nie ma, co tu mówić, ale projekt kętrzyńskiej obwodnicy był lobbowany przez lokalnych działaczy Prawa i Sprawiedliwości, w tym między innymi przez Pana Rafała Rypiny. Zamieszczał na różnych portalach internetowych plany i możliwą koncepcje takiej trasy. Tym czasem, co robi jego kolega z kętrzyńskiego PiS-u? Reprezentant Kętrzyna głosuje przeciwko Stanowisku, a tym samym ewentualnej możliwości budowy tych dróg.

Prokop już wystosował do nas pismo od adwokata, żebyśmy zaprzestali naruszania jego dóbr osobistych. Powodem jest nagłośnienie sprawy oddanego przez Prokopa głosu w jawnym głosowaniu podczas Sesji Sejmiku. Wystosowaliśmy pismo do mecenasa reprezentującego interesy Prokopa, aby przestał naciskać na wolność wolnych i niezależnych mediów oraz wystąpił z oświadczeniem, w którym PRZEPROSI MIESZKAŃCÓW POWIATU KĘTRZYŃSKIEGO za zagłosowanie przeciwko możliwej budowie wyżej wymienionych dróg. Oczekujemy odpowiedzi w ciągu 14 dni, później będziemy składać zawiadomienie o nękanie i wywieranie negatywnych nacisków na wolne media.

Wróćmy do naszego fikcyjnego miasta X, w którym żyją radni nieznanej nam frakcji. Widzą, że na terenie województwa będzie budowana nowoczesna nowa droga, jednak omija ona całkowicie ich region, a tym samym miasto, w którym żyją. Jednak ci radni wpadli na szalony pomysł poparcia tej inwestycji i próbują go propagować w swoim regionie, pomimo, że nic nie wnosi szczególnego. Ten fikcyjny przekaz ma również odniesienie do rzeczywistości, a dokładniej do działania Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kętrzynie Rafała Rypiny (PiS – red.) w mediach społecznościowych.

O słuszności budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo-Ełk dyskutuje wiele osób, których ta inwestycja dotyczy – szczególnie dotyczy to samorządowców z Mikołajek, którzy lobbują niszczycielski efekt budowy tej drogi w wariancie B. Faktem jest, że droga S16 potrzebuje przebudowy lub potrzebne jest znalezienie zupełnej innej alternatywy, które sprawi, że rządowa autostrada nie zniszczy piękna Mazur.

Kętrzyn, a droga S16, źródło: Google Maps

Najdziwniejsze jest w tym, że projekt budowy S16 popiera Rafał Rypina, który na przedstawionej grafice prezentuje hasła: „mamy dość wykluczenia”, „chcemy nowych miejsc pracy”, „nie damy odebrać szansy na rozwój”. Hasła może i głośne, ważne, ale jakie będą one miały przekład na kętrzyńską rzeczywistość? Wystarczy spojrzeć na mapę i zobaczyć gdzie leży Kętrzyn, a gdzie ma być budowana nowa S16. Możliwe, że pan Rypina ma jakieś wtyki w Rządzie i lobbuje nową wersję S16, która specjalnie zahaczy o Kętrzyn? Możliwe, że dowiemy się tego w niedalekiej przyszłości.

Moim zdaniem, popieranie tej inwestycji, jako mieszkańca Kętrzyna jest strzałem w kolano, a budowa S16 przyczyni się do całkowitego wykluczenia naszego regionu, który nie jest odpowiednio rozwinięty pod względem turystycznym i przez wiele lat opierał swoją gospodarkę na rolnictwie czy wielkich zakładach pracy. Obecna sytuacja i lobbowanie tego pomysłu może się przyczynić do jeszcze większej katastrofy niż powoduje obecnie pandemia COVID-19.

Doskonałym przykładem wykluczenia i zyskania na inwestycji drogowej jest Pasłęk oraz Morąg. Obok Pasłęka przechodzi droga S7, która stanowi też częściową obwodnicę tej miejscowości. Pasłęk przeżywa tym samym “bum” inwestycyjny i powstają nowe miejsca pracy, można to sprawdzić w bazie inwestycji, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google. Co się dzieje natomiast w Morągu? Gdyby nie baza Wojska Polskiego to te miasto byłoby miastem duchów. Więc jaką widzi przyszłość Kętrzyna pan Rypina w poparciu budowy S16?

Mam nadzieje, że po tym tekście obaj reprezentanci Kętrzyna na szczeblu miejskim i wojewódzkim pójdą po rozum do głowy i wydadzą odpowiednie oświadczenia, gdzie przeproszą swoich wyborców za tak dziwne posunięcia oraz skupią się na poprawie życia w Kętrzynie oraz na terenie Powiatu Kętrzyńskiego.

A co państwo sądzą o tych działaniach lokalnych przedstawicieli PiS-u? Zapraszam do wyrażenia swojej opinii w komentarzu.

14 thoughts on “TEMAT TYGODNIA: „Jestem za, a nawet przeciw!”

  1. Nie rozumiem, dlaczego mamy być przeciwni budowie S16? Jakieś pokrętne to tłumaczenie. To tak jakbyśmy byli przeciw budowie polskich dróg, bo nie przebiegają przez nasze miasto.

    1. S16 w obecnym wariancie może zniszczyć dziedzictwo naturalne Mazur, to nie jest pokrętne tłumaczenie przeciw budowie polskich dróg, lecz pokazanie problemu, że ta droga może coś zabrać Mazurom

  2. Prokop to jeden wielki nieudacznik i dzban – wczoraj zdjecie jak parkuje na miejscu dla niepełnosprawnych, dzisiaj dowiaduje się o tym, ze głosował przeciwko – szkoda gadać

  3. Prokop to burak! Nawet dzień dobry nie potrafi odpowiedzieć. Wstyd mieć takiego franca w PUP, a dopiero w Sejmiku?

  4. 100 milionów na obwodnicę? A kto to wybuduje? Kiedy? Chyba za 20 lat nasze wnuki to zobaczą – jedni i drudzy są siebie warci

  5. Zacytuje klasyka pana Jeremiego Clarcsona z TOP GEAR: ZALAĆ WSZYSTKO BETONEM! Tak to będzie z Mazurami teraz

  6. Panie starosto pozbądź się tego nieroba PROKOPA, najdroższego dyrektora PUP na warmii i mazurach! To nie do przyjęcia! Po co nam taki człowiek! Nie wiadomo czy ten pisowski aparatczyk, bo rodzina zagorzałych komuchów z PZPR-u, nadaje się do grabi czy łopaty! Nawet ludzie w PGR mają więcej kultury osobistej niż ten gbur. Nie można się z nim w ogóle dogadać. Won z nim z Kętrzyna!

  7. Panie Redaktorze. Proszę poruszyć sprawę członkostwa pana Prokopa w spółkach komunalnych. Chyba zgodnie z obowiązującym prawem można, z pewnymi wyjątkami, być członkiem jednej Rady Nadzorczej spółki komunalnej. Pan Prokop jest członkiem spółki komunalnej w Barcianach i w KTBS Kętrzyn.

    1. Dla przypomnienia w poprzedniej kadencji samorządowej – panowie Hećman i Jarosik byli członkami rady nadzorczej w spółce komunalnej w Barcianach, pan Kozyra był w “zamian” w spółce w Kętrzynie. Zmieniają się władze a karuzela “kolesi” nic z tego sobie nie robi. A pan Prokop ma chyba rzeczywiście świadomość, że w ostatniej chwili przed “zasłużoną” emeryturą garnie garściami ile się tylko da. Szkoda, że władze PIS-u tego nie widzą. A co do S16 i pięknych terenów Warmii i Mazur to zawsze będą kontrowersje, jak to było bodajże przy obwodnicy Suwałk. Zapewne turyści chcieliby przyjechać na nasze tereny po dobrej i bezpiecznej drodze. Czy w tym można znaleźć dobre rozwiązanie, zadowalające wszystkich tego nie wiem.

  8. S16 to droga budowana za potęzne pieniądze jako korytarz tranzytowy głownie dla obcych tirów kosztem mazur .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *