WAŻNY TEMAT: Drzewa czy bezpieczeństwo? Trasa Kętrzyn-Giżycko

2

Od kilku już lat trwa batalia o wielkie pieniądze na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 592 na odcinku Kętrzyn – Giżycko. Budowa tej drogi jeszcze nigdy nie była tak bliska, jednak w przestrzeni publicznej toczy się gorąca dyskusja, podobnie jak w przypadku budowy kręgosłupa Warmii i Mazur czyli drogi ekspresowej S16, tak i tutaj trwają protesty i sprzeciw wobec planowanej budowy i wycinki kilku tysięcy drzew. Przeciwnicy modernizacji zachęcają do podpisywania petycji online.

Zarząd Dróg Wojewódzkich proponuje kompromis i wycinkę ok 2000 drzew (pierwotny projekt zakładał wycinkę ok 4000!) i obowiązkową rekompensatę przyrodnicza 3:1 – czyli wycinając 1,5 tys drzew, zasadzonych zostanie 4,5 tys drzew. Wymagają tego aktualne przepisy, mówiące o minimalnej odległości 3 metrów od krawędzi jezdni. Bez wycinki nie ma szans na przebudowę.

Stare drzewa nie do końca pełnią funkcje taką się im przypisuje. To młode drzewa są odpowiedzialne za produkcję tlenu. Starodrzewie natomiast pełni inne ważne funkcje biologiczne – takie jak redukcja CO2, zacienienie, funkcje filtrów przydrożnych by zanieczyszczenia nie spływały dalej wgłęb pól i lasów.

W tym momencie jesteśmy na pierwszym miejscu do dofinansowania i rozpoczęcia prac. Jeśli wypadniemy z kolejki, przez wiele lat możemy do niej nie powrócić.

źródło: Aktywne Giżycko

2 thoughts on “WAŻNY TEMAT: Drzewa czy bezpieczeństwo? Trasa Kętrzyn-Giżycko

  1. „Wymagają tego aktualne przepisy, mówiące o minimalnej odległości 3 metrów od krawędzi jezdni. Bez wycinki nie ma szans na przebudowę.” – a gdzie były przepisy przy remoncie drogi Kętrzyn-Węgorzewo? Ktoś zapomniał zajrzeć do Dz.U.?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *