WAŻNE TEMATY (5)

fot. Asia Babiel

Margaret to wokalistka, autorka tekstów i kompozytorka, a zarazem jedna z najbardziej popularnych artystek młodego pokolenia. Na swoim koncie ma pięć studyjnych albumów, w tym dwa – „Add The Blonde” (2014) i „Just The Two of Us” (2015) – nagrodzone platyną. Jest także laureatką wielu branżowych nagród na czele z MTV Europe Music Awards oraz Eska Music Awards.

Podpisany na początku kariery międzynarodowy kontrakt pozwolił jej rozwijać skrzydła pod okiem najlepszych profesjonalistów branży muzycznej. W zestawieniu z nietuzinkową osobowością zaowocowało to wieloma artystycznymi sukcesami. Pomimo tych osiągnięć zdecydowała się na zwrot w swojej karierze, czego rezultatem był album „Gaja Hornby” (2019) – w 100% polskojęzyczny materiał, ukazujący nowe oblicze artystki. Płyta zdobyła nominację do Fryderyka w kategorii Album Roku Pop.

W 2021 roku Margaret wydała krążek „Maggie Vision”, który z jednej strony był wypadkową jej fascynacji hip-hopem i brzmieniami urban music, a z drugiej koniecznością opowiedzenia o ważnych sprawach z jej życia. Choć artystka nazwała „Maggie Vision” najbardziej „swoją” płytą w karierze, to na krążku nie zabrakło gościnnych występów. Udział w nagraniach wzięli Otsochodzi, Young Igi, Kukon, Kizo, Natalia Szroeder, Kara, Urboishawty oraz Stanislavv. „Maggie Vision” to też chwytliwe melodie i odważne czerpanie z popu, co w połączeniu z hiphopowymi inspiracjami, nadało płycie oryginalnego wymiaru. Artystyczna metamorfoza szła w parze ze zmianami na polu biznesowym. Margaret postanowiła zerwać dotychczasowe kontrakty, by stworzyć własny songwritersko-producencki team, a następnie skupić się na rozwoju działalności wspierającej młode talenty, do czego zainspirowało ją jurorstwo w The Voice Of Poland.

W lipcu 2021 Margaret wypuściła wakacyjną EP-kę „Gelato”, która podbiła letnie imprezy. Singiel „Tak na oko” do tej pory gości na wielu radiowych listach przebojów. Na przestrzeni 2022 roku ukazało się zaś kilka nowych singli, m.in. „Cry in my Gucci” oraz „Niespokojne Morze”, które podobnie jak „Gelato” EP spotkały się z dużym zainteresowaniem słuchaczy i radiowych rozgłośni.

W maju 2022 Margaret została polską ambasadorką Spotify EQUAL – międzynarodowej kampanii promującej i wspierającej kobiety w branży muzycznej. We wrześniu artystka była gościem eventu specjalnego Spotify EQUAL w Los Angeles, na który została zaproszona jako jedna z pięciu ambasadorek tej wyjątkowej akcji spoza USA.

Margaret podejmuje również wyzwania na nowych polach działalności artystycznej – niedawno wystąpiła w filmie pełnometrażowym „Zadra”, który znalazł się w konkursie głównym ostatniego Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni (premiera kinowa planowana na styczeń 2023), a także w serialu audio „Niech to usłyszą”, który można obecnie śledzić na antenie Radia ZET.

źródło: Biuro Organizacyjne Mamry Festiwal 2023

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *