Z Reszla, aż do Olsztyna! Nowa linia autobusowa w Reszlu – Magna Masuria

Z Reszla, aż do Olsztyna! Nowa linia autobusowa w Reszlu

2

Na profilu facbookowym GF Transport Consulting dowiedzieliśmy się o pojawieniu się nowej linii autobusowej, która skomunikuje Biskupiec z Reszlem, a to dzięki współpracy włodarzy obu samorządów odnośnie poprawienia jakości transportu publicznego.

Dzięki temu Gmina i Miasto Reszel a także Gminę Kolno i Gminę Biskupiec zostały ze sobą na nowo skomunikowane. Pomiędzy burmistrzem Biskupca – Kamilem Kozłowskim, wójtem gminy Kolno – Piotrem Szulcem i burmistrzem Reszla – Marka Janiszewskiego zostało podpisane porozumienie umożliwiające start linii 515 na trasie Biskupiec-Sadłowo-Węgój-Stryjewo-Bęsia-Kolno-Kabiny-Samławki-Kominki-Zawidy-Mnichowo-Robawy-Reszel już od najbliższego poniedziałku. Poniżej przedstawiamy rozkłady jazdy i według zapewnień GF Transport Consulting linia będzie kursować 7 razy w dni robocze szkolne i 3 razy w dni robocze nie szkolne. Niemal wszystkie kursy będą skomunikowane z linią nr 510 z Biskupca – co umożliwi dojazdy bezpośrednio z Reszla aż do Olsztyna.

Ceny przejazdów na trasie się nie zmieniają i obowiązują wg taryfy gminy Biskupiec, tj. po Reszlu (np. ze Słowiańskiej na Dworzec) za 1 zł, po terenie jednej gminy – 3 zł oraz pomiędzy różnymi gminami za 5 zł. Bilety miesięczne normalne – wynoszą odpowiednio 39,22 zł po mieście; 78,43 zł po terenie jednej gminy; 107,85 zł na wybranej trasie pomiędzy gminami. Z kolei bilet sieciowy za jedyne 137,25 zł będzie umożliwiał podróż wszystkimi liniami organizowanymi przez gminę Biskupiec – także tą do Reszla.

Rozkłady jazdy miały na celu dopasowanie się do godzin pracy w Biskupcu (i skomunikowaniem linii nr 510), dopasowanie do godzin zmian w DFM w Reszlu; a także godzin dzwonków w szkołach w Reszlu, Kolnie (w tych szkołach będą także obowiązywać lekko zmodyfikowane godziny dzwonków), a także w Węgoju oraz Biskupcu.

– My ze swojej strony cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w pracach nad tą linią. Jest ona niewątpliwym sukcesem wszystkich włodarzy, którzy udowodnili, że choć bywa burzliwie to warto ze sobą współpracować! A my ze swojej strony wszystkim pasażerom życzymy samych przyjemnych podróży! – można przeczytać w poście GF Transport Consulting.

źródło: GF Transport Consulting

2 thoughts on “Z Reszla, aż do Olsztyna! Nowa linia autobusowa w Reszlu

  1. Przedstawione rozwiązanie dalece odbiega od właściwych praktyk jeśli chodzi o transport publiczny. W moim przekonaniu to kolejny przykład rodem z katalogu jak nie tworzyć systemów komunikacyjnych. Bez wątpienia utrwali to poziom transportu w regionie na poziomie trzeciego świata. Pewną nadzieję na poprawę sytuacji a następnie realne działania tak w obszarze oferty, marketingu, czy nawet budowy produkt placement transportu zbiorowego (co w Polsce nie jest takie oczywiste), przyniosła działalność firmy Arriva w Kętrzynie. Niestety, wskutek m.in. indolencji byłego starosty a obecnie burmistrza Kętrzyna – Ryszarda Niedziółki oraz pozostającego do dziś na stanowisku naczelnika – Rafała Rypiny, Arriva wycofała się z lokalnego i regionalnego rynku przewozów. Zatem to ci ludzie są współodpowiedzialni za obecne wykluczenie transportowe mieszkańców powiatu kętrzyńskiego. Ryszard Niedziółka (Aktywny Samorząd) i Rafał Rypina (PiS). Więcej na temat „zaorania” transportu i wkładu obu panów, pozwolę sobie napisać przed wyborami.

  2. W świetle ogłoszonego przetargu na autobusy elektryczne dla Kętrzyna pomimo merytorycznych uwag formułowanych na portalu społecznościowym Kętrzyn Bez Cenzury, czuję się uprawniony do zadania pytania burmistrzowi Niedziółce, dlaczego forsuje projekt wbrew kalkulacji ekonomicznej i sprzeczny w moim przekonaniu z interesem publicznym oraz interesem miasta Kętrzyn? Dlaczego zamiast merytorycznej dyskusji miał miejsce festiwal propagandy i bezrefleksyjne głosowanie przez niekompetentnych w tym obszarze radnych? Skąd takie parcie na wyprowadzenie publicznych środków z miasta na niczym nieuzasadnione elektrobusy, przebudowę Ogrodowej zamiast jej remontu odtworzeniowego, a niebawem na kosztowną drogę okalającą miasto, której w żaden sposób nie można nazwać obwodnicą? Chciałbym też zaznaczyć, że w mojej ocenie infrastrukturalny bubel zaprezentowany przez Niedziółkę ma znamiona wydatku nastawionego na nieuzasadniony wzrost kosztów. Nieuzasadniony – niczym elektrobusy i przebudowa ulicy Ogrodowej. Dlaczego i w czyim interesie forsuje Niedziółka powyższe wydatki?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *